Introductie
Nu we weten wat logisch formuleren is, gaan we kijken naar de valkuilen van Logisch Formuleren. Daarnaast oefenen we verder met het zo helder mogelijk verwoorden van wat je denkt.
Lesdoelen
1 | De leerlingen maken kennis met vier belangrijke valkuilen die voorkomen dat je logisch formuleert |
2 | Ze begrijpen het belang van D2OE en weten waar dat voor staat |
3 | Ze herhalen de stappen van logisch formuleren aan de hand van DBEK |
Lesvideo
In de lesvideo hieronder loodsen we je in iets meer dan vijf minuten door de digibordpresentatie van deze les. Print de slide notities zodat je aantekeningen kunt maken om je eigen ervaringen in de les te verwerken.
Leermiddelen
De leermiddelen zijn alleen toegankelijk voor geregistreerde gebruikers en bevatten de digibordpresentatie, video’s, slide notities en werkvormen.
Ga naar de leermiddelen van les 20 >>
Nog geen account? Registreer gratis
Een gratis account geeft je toegang tot de online lesomgeving van Communicatie is Alles. Je kunt een aantal lessen inzien en wellicht proberen in je klas.
Registreer voor toegang tot de probeerlessen>>